The Role of Celebrity Endorser on Purchasing Intention of Halal Cosmetic [Peran Celebrity Endorser Terhadap Minat Beli Kosmetik Berlabel Halal]
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmed¸ Methaq. (2016). “Endorser Credibility Effects on Yemeni Males’ Consumer’s Attitude towards Advertisement and Purchase Intentionâ€. Proceedings of the Fifth Asia-Pacific Conference on Global Business, Economics, Finance and Social Sciences (AP16Mauritius Conference). Ebene-Mauritius. 21-23 January. Page 1-11.
Ansari, Nadia Umair and Hanif Mohammed. (2015). “Factors affecting the intent to purchase halal personal care products: empirical evidence from Pakistanâ€. Jornal of Islamic Marketing and Branding. Vol. 1. No. 2. P. 199-213.
Ghozali, Imam. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS IBM SPSS 19. Cetakan Kelima. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Gupta, Ruchi, Nawal Kishore and Verma. (2015). “Impact Of Celebrity Endorsements On Consumers’ Purchase Intention: A Study of Indian Consumersâ€. Australian Journal of Business and Management Research. Vol. 05. No. 03. P. 1-15.
Harly, Gevin Sepria dan Damayanti Octavia. (2014). “Pengaruh Endorsement Fashion Blogger Terhadap Minat Beli Merek Lokal Pada Tahun 2013 – 2014 (Studi Kasus Pada Fashion Blogger Evita Nuh)â€. Jurnal Manajemen Indonesia. Vol. 14. No. 2. P. 140 – 152. Universitas Telkom. Bandung.
Khan, Shaista Kamal, Aroobah Rukhsar and Maria Shoaib. (2016). “Influence of Celebrity Endorsement on Consumer Purchase Intentionâ€. Journal of Business and Management (IOSR-JBM). Volume 18. Issue 1. P. 6-9.
Koththagoda and Sudath Weerasiri. (2015). “Celebrity Endorsement and Purchase Intention of Telecommunication Industry in Sri Lankaâ€. International Journal of Science and Research (IJSR). Volume 6. Issue 6. P. 635-638.
Malik, Humaira Mansoor and Muhammad Mehtab Qureshi. (2016). “The Impact of Celebrity Endorsement on Consumer Buying Behaviorâ€. Journal of Marketing and Consumer Research. Vol. 26. P. 112-127.
Mubarok, Dadan Abdul Aziz. (2016). “Pengaruh Celebrity Endorsement terhadap Minat Beli Konsumen (Studi pada Konsumen Mahasiswa Kelas Reguler Sore STIE INABA Bandung)â€. Jurnal Indonesia Membangun. Vol. 3. No. 1. P. 1-16.
Munggaran, Aria Putra dan Elvira Azis. (2015). “Pengaruh Endorser Credibility Terhadap Minat Beli Konsumenâ€. e-Proceeding of Management.Vol. 2. No. 3. P. 2691-2698.
Prabowo, Yanuar Widi, Suharyono dan Sunarti. (2014). “Pengaruh Celebrity Endorser Terhadap Minat Beli (Survei pada Pengunjung 3Second Store di Jalan Soekarno Hatta Malang)â€. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB). Vol. 14. No. 2. P. 1-7.
Ratnasari, Ririn Tri dan Mastuti Aksa. (2011). Manajemen Pemasaran Jasa. Bogor: Ghalia Indonesia.
Sanusi, Anwar. (2014). Metodologi Penelitian Bisnis. Jakarta: Salemba Empat.
Sartika, Bahqrin dan Ign. Sukirno. (2014). “Pengaruh Kredibilitas Endorser Agnes Monica Dalam Iklan Kartu Prabayar Simpati Di Televisi Terhadap Minat Beli Konsumenâ€. Jurnal Modus. Vol. 26. No. 2. P. 145-156.
Sertoglu, Aysegul Ermec, Ozlem Catli And Sezer Korkmaz. (2014). “Examining the Effect of Endorser Credibility on the Consumers' Buying Intentions: An Empirical Study in Turkeyâ€. International Review of Management and Marketing. Vol. 4. No. 1. P. 66-77.
Siregar, Syofian. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif: Dilengkapi Perhitungan Manual & SPSS. Edisi Pertama. Cetakan ke 1. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Sugiarto, Yustinus Sunny dan Hani Sirine. (2014). “Pengaruh Celebrity Endorser Terhadap Minat Beli Mie Sedaap ( Studi Kasus Pada Iklan Mie Sedaap Dengan Celebrity Endorser Edwin Lau )â€. Jurnal Ekonomi dan Bisnis. Vol. 9. No. 17. P. 1-21.
Susanti, Agus dan Saino. (2014). “Pengaruh Penggunaan Tokoh Agama (Mamah Dedeh) Sebagai Celebrity Endorser Terhadap Minat Beli Produk Larutan Cap Kaki Tiga (Studi Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi UNESA)â€. e-Journal. Vol. 2. No. 3. P. 84-87.
Tarigan, Eka Dewi Setia. (2016). “Pengaruh Gaya Hidup, Label Halal Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pada Mahasiswa Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Medan Area Medanâ€. Jurnal Konsep Bisnis dan Manajemen. Vol. 3. No. 1. P. 47-61.
Tjiptono, Fandy. (2015). Strategi Pemasaran. Edisi 4. Yogyakarta: Andi.
Umar, Husein. 2013. Metode Penelitian untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Edisi Kedua. Cetakan Keduabelas. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Widiastuti, Karolina dan Sunarti. (2017). “Pengaruh Persepsi Resiko, Kualitas, Harga, Dan Nilai Konsumen Wanita Muslim Terhadap Citra Merek Kosmetik Berlabel Halal (Survei Pada Konsumen Kosmetik Wardah Di Kota Malang)â€. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB). Vol. 51. No. 1. P. 130-137.
Wiryantari, Istri Chintya dan Tjok Gde Raka Sukawati. (2016). “Peran Persepsi Nilai Dalam Memediasi Pengaruh Kredibilitas Celebrity Endorser Pada Niat Beli Produk Kosmetik Wardahâ€. Jurnal Manajemen Unud. Vol. 5. No. 11. P. 7100-7127.
Yuniati, Mita dan Mein Kharnoli. (2014). “Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Konsumen Terhadap Produk Rabbaniâ€. e-Journal. Vol. 2. No. 3. P. 84-87.
DOI: https://doi.org/10.30874/comdev.2018.88
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Hendri Hermawan Adinugraha, Novitasari, Ahmad Hasan Asy’ari Ulama’i

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Proceeding of Community Development is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.